Verslag en uitslag 1e wedstrijd voor de wisselbeker 2015

Zondag, 17 mei 2015

Verslag en uitslag 1e wedstrijd voor de wisselbeker 2015.

Eerste van 4 wedstrijden voor de Wisselbeker 2015.

Onder stralende weersomstandigheden gingen, na een aantal afmeldingen, 11 fanatieke vissers de strijd aan om deze 1e wedstrijd naar hun hand te zetten en natuurlijk om te proberen als eerste te eindigen.
De activiteitencommissie onder leiding van Toon van Hooijdonk en Willem de Ruiter heeft dit jaar wederom aantal wedstrijden op de jaarkalender geplaatst. Alle leden van onze vereniging die hieraan mee willen doen hebben weer ruim voldoende mogelijkheden om hun vaardigheden te laten zien, aan onze supporters en natuurlijk aan elkaar.
De meeste vissers waren al om 07.30 aanwezig voor de loting.
Na de loting ging iedereen snel naar de gelote visplaats en daar starten zij hun voorbereidingen om zo goed mogelijk aan de wedstrijd te kunnen beginnen. Om 08.30 uur gaf wedstrijdleider Willem de Ruiter het signaal dat er kon worden gevist en de eerste voerballen verdwenen in het water, dit om de vis naar de visplaats te krijgen. Al snel kon Achille Gulickx zijn eerst vis scheppen en in het bewaarnet plaatsen. Maar naar gelang de tijd verstreek kwam menigeen tot de conclusie dat de vissen niet gemakkelijk te vangen waren. Hier en daar werd wel een visje gevangen maar zeker niet iedereen was zo gelukkig. Ad Hendriks was de enige visser die wel met enige regelmaat een vis wist vangen en hij was sterk op weg naar de eerste plaats. Precies om 11.30 uur gaf Willem de opdracht einde wedstrijd en te stoppen met vissen! Bij de vissers die wel vis gevangen hadden werd het totaal gewicht van hun vangst gewogen en genoteerd. Bij het wegen werd duidelijk dat 2 van de 11 vissers er niet in waren geslaagd vis in hun bewaarnet te krijgen en dat is natuurlijk heel erg jammer. Toch klonk uit alle monden het optimisme, het is nog maar de eerste wedstrijd er komen er nog 3 en dat geeft weer aan dat deze vissers de komende wedstrijden de strijd met elkaar aan willen gaan. We hopen van harte voor alle vissers en onze supporters dat het de volgende wedstrijd in elk geval wederom mooi weer zal zijn hopelijk zijn de vissen dan beter te verschalken. Succes.

De uitslag : 1e Ad Hendriks: 2480 gram, 2e Rolf Schepers: 2140 gram, 3e Frank Bogaars: 2120 gram 4e Cees van Loon: 1780 gram, 5e Wim van Schee: 1720 gram, 6e Achille Gulickx: 1500 gram, 7e Fred van Ooijen 1300 gram, 8e Pol Floren 1240 gram, 9e Frans Voeten: 860 gram. De overige vissers hebben helaas niets gevangen en komen allemaal op de 11de plaats.

Voor onze supporters plaatsen wij hierbij onze activiteitenkalender 2015 zodat zij geen wedstrijd hoeven missen.

Activiteitenkalender 2015:
Wisselbeker: 4 wedstrijden van 3 uur
1e wedstrijd Zondagmorgen 17 Mei van 08.30 tot 11.30 uur
2e wedstrijd Zondagmorgen 31 Mei van 08.30 tot 11.30 uur
3e wedstrijd Donderdagavond 11 Juni van 18.30 tot 21.00 uur
4e wedstrijd Donderdagavond 18 Juni van 18.30 tot 21.00 uur
De 3 beste resultaten tellen mee in de eindstand

Koppelwedstrijd: Zaterdagavond 27 juni: van 18.00 tot 20.00 uur. (vrije hengel keuze)
Ga vissen met een vriend, familielid, kleinkind of buurtgenoot. Inschrijven tot 25 juni.
Een gezellige activiteit om een paar uurtjes samen bezig te zijn in de natuur op het mooiste plekske van Baarle. Puur voor de gezelligheid. Er zijn diverse prijsjes beschikbaar.

Koningsvissen: 1 wedstrijd van 3 uur (alleen vaste hengel)
Zondagmorgen 6 september van 09.00 tot 12.00 uur. Inschrijven tot 2 september
De leefnetten die moeten voldoen aan de wettelijk voorgeschreven afmetingen. Er wordt gevist op gewicht.
Na afloop van de wedstrijd zal de gevangen vis worden gewogen en genoteerd door de wedstrijdcommissie.
Alleen tijdens de wedstrijden mag een leefnet worden gebruikt,

Familie wedstrijd: prijs voor de grootste gevangen vis van elke vissoort
Zaterdagmiddag 12 september van 14.00 uur tot 16.30 uur (vrije hengel keuze)
Inschrijven tot 6 september
Gezellige familie middag met als afsluiting een gratis frietje met een snack na de prijsuitreiking.
De prijsuitreiking is om 17.00 uur.
Géén leefnetten gebruiken de vis wordt meteen na het vangen gemeten en weer vrijgelaten

Open Boals kampioenschap: 1 wedstrijd van 2 uur (vrije hengel keuze)
Zaterdagavond 26 september van 18.00 tot 20.00 uur
Inschrijven tot 20 september

Het gebruik van een leefnet is (met uitzondering van de wedstrijden) op onze visvijver verboden!!!

De Activiteitencommissie.