Verslag en uitslag 2e wedstrijd voor de wisselbeker 2015

Zondag, 31 mei 2015

Uitslag tweede wedstrijd voor de Wisselbeker.

Onder droge weersomstandigheden maar frisse temperaturen gingen ditmaal wederom 13 fanatieke vissers de uitdaging aan om te kijken wie van hun de beste daguitslag kon bemachtigen. Allemaal waren ze tot aan het beginsignaal bezig zich optimaal voor te bereiden op de start van deze wedstrijd. Precies om 08.30 uur gaven wedstrijdleiders Toon van Hooijdonk en Willem de Ruiter het signaal dat het vissen mocht beginnen. Meteen werden de eerste voerballen, met daarin allerlei geheime ingrediënten, richting wateroppervlak en dobber gedeponeerd. Even later werd de eerste vis gehaakt, de vis kon worden geschept en in het bewaarnet worden gezet. Tijdens de wedstrijd werd door menigeen diverse vissen groot en klein gevangen en in de verschillende bewaarnetten gedeponeerd. De grote vissen waren brasems soms één kilo zwaar en de allerkleinste visjes waren maar 10 cm en wogen maar enkele grammen. Daar tussendoor werd er ook nog een flinke winde en diverse voorns gevangen dus de vangst was gevarieerd. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam de verwachte motregen en het laatste halfuur hield de regen niet meer op. De laatste 10 á 15 minuten werd het nog spannend, verschillende vissers vingen nog een flinke brasem zodat het nog spannend werd wie deze wedstrijd zou gaan winnen. In de laatste seconden van de wedstrijd ving Frank Bogaars nog een flinke brasem wat de spanning voor de uiteindelijk uitslag nog deed toenemen. Precies om 11.30 uur gaf wedstrijdleider Willem de opdracht om te stoppen met vissen en kon het wegen van de gevangen vissen beginnen. Als eerste werd bij Frank Bogaars de vis gewogen, de weegschaal gaf meer dan 6 kg aan. Toch er waren nog een aantal vissers waar de weegschaal flink zou uitslaan! Na dat de weging was voltooid en de punten geteld, werd Rolph Scheepens de dag-winnaar, de weegschaal gaf meer dan 8 kg aan.
De grootste vis van de dag een brasem met een lengte van 50 cm werd gevangen door Frank Bogaars.

Uitslag 2e wedstrijd:
1e Rolph Scheepens 8600 gram. 2e Frank Bogaars 6280 gram. 3e Pol Floren 3920 gram
4e Wim van Schee 3760 gram. 5e Henk Gulickx 1900 gram. 6e Achille Gulickx 1840 gram.
7e Ad Hendriks 1640 gram. 8e Rinus de Hoon 1560 gram. 9e Cees van Loon 1400 gram.
10e Robin Brosens 1250 gram. 11e Willem Dorenkamp 1180 gram.
Winnaar grootste vis: Frank Bogaars: brasem 50 cm
De overige vissers konden of wilden niets ter weging aanbieden.

Het was wederom een geslaagde wedstrijd en iedereen kan zich weer opladen voor de volgende en 3e wedstrijd voor de wisselbeker. Deze zal gehouden worden op donderdagavond 11 juni aan onze visvijver. Aanvang 18.30 uur tot 21.00 uur hopelijk komen de supporters ook weer hun favorieten aanmoedigen en ondersteunen.

Nog even uw aandacht voor onderstaande gezelligheidswedstrijd!
Koppelwedstrijd voor onze leden: Zaterdagavond 27 juni: van 18.00 tot 20.00 uur.
Kom eens vissen met een vriend, familielid, kleinkind of buurtgenoot. Inschrijven tot 25 juni. Een gezellige activiteit om een paar uurtjes samen bezig te zijn in de natuur op het mooiste plekske van Baarle. Puur voor de gezelligheid. Er zijn diverse prijsjes beschikbaar.