Verslag en uitslag 3e wedstrijd voor de wisselbeker 2015

Donderdag, 11 juni 2015

Uitslag derde wedstrijd voor de Wisselbeker.

Onder mooie weersomstandigheden en een lekkere temperatuur gingen op donderdagavond 11 juni 16 fanatieke vissers de uitdaging aan om te kijken wie van hun op deze 3e wedstrijddag het beste resultaat kon behalen. Zoals altijd had de wedstrijdcommissie al bepaald in welke zone van onze visvijver gevist werd. Ditmaal werd gekozen voor de achterkant van de visvijver waardoor iedereen in een lekker zonnetje zijn voorbereidingen op de wedstrijd rustig kon uitvoeren.

Alle (lok)middelen en aassoorten werden uitgestald en bij sommige vissers leek het wel een complete winkel op de visplek. Of dit een garantie werd voor een goede vangst was nog een vraagteken. Tegen de klok van 18.30 uur waren alle vissers klaar voor de wedstrijd. Precies om 18.30 uur gaf wedstrijdleider Willem de Ruiter het signaal beginnen en ging de wedsstrijd van start. Naar gelang de wedstrijd vorderde werd duidelijk dat op sommige plaatsen de vis duidelijk aanwezig was en op andere visstekken de vis blijkbaar helemaal afwezig. Voor deze vissers werd de wedstrijd een lange zit.
Tegen het einde van de wedstrijd spitste de wedstrijd zich toe op 3 vissers die aanspraak konden maken op de eindoverwinning. Uiteindelijk zou de weging uitmaken wie de dag-overwinning kon claimen. Precies om 21.00 uur gaf wedstrijdleider Willem de opdracht om te stoppen met vissen en kon het wegen van de gevangen vissen beginnen.

Als een van de eerste werd bij Wim van Schee de gevangen vis in de weegzak gedaan en de weegschaal gaf maar 4800 gram aan. Uiteindelijk kwam de wedstrijdcommissie bij Pol Floren aan, werd de weegprocedure herhaald en de weegschaal bij Pol ging door de 11 kg grens en daarmee werd Pol de winnaar van de dag en liet met dit gewicht iedereen achter zich. Frank Bogaars werd 2e en ving de grootste vis van de avond een brasem van 54 cm. Het was wederom een geslaagde wedstrijd en iedereen kan zich weer opladen voor de laatste 4e en beslissende wedstrijd voor de wisselbeker. Deze zal gehouden worden op donderdagavond 18 juni a.s. aan onze visvijver. Aanvang 18.30 uur tot 21.00 uur hopelijk komen de supporters ook deze keer weer hun favorieten aanmoedigen en ondersteunen.

Uitslag 3e wedstrijd: 1e Pol Floren 11700 gram. 2e Frank Bogaars 7580 gram. 3e Wim van Schee 4800 gram, 4e Cees van Loon 3260 gram. 5e Rolph Scheepens 3040 gram. 6e Jan Akkermans 2120 gram. 7e Gert Dorenkamp 1460 gram. 8e Frans Voeten 1300 gram. 9e Robin Brosens 1220 gram. De overige vissers konden geen vis ter weging aanbieden.
Er zijn nog een aantal vissers die voor de overwinning kunnen gaan dus deze 4e wedstrijd is tot de aan laatste minuut spannend wie de eindoverwinning van de wisselbeker gaat winnen.

Volgende en laatste wedstrijd voor de wisselbeker a.s. donderdag 18 juni van 18.30 tot 21.00 uur

Nog even uw aandacht voor onderstaande gezelligheidswedstrijd!
Koppelwedstrijd voor onze leden: Zaterdagavond 27 juni: van 18.00 tot 20.00 uur.
Kom eens vissen met een vriend, familielid, kleinkind of buurtgenoot. Inschrijven tot 25 juni. Een gezellige activiteit om een paar uurtjes samen bezig te zijn in de natuur op het mooiste plekske van Baarle. Puur voor de gezelligheid. Er zijn diverse prijsjes beschikbaar.