Verslag en uitslag 4e wedstrijd voor de wisselbeker 2015

Donderdag, 18 juni 2015

Baarlese Visvereniging ’t Goordonk

Verslag en uitslag van de vierde wedstrijd en de einduitslag voor de Wisselbeker.

Paul Floren winnaar Wisselbeker 2015
Onder een klein zonnetje maar met een voor deze tijd erg koude wind gingen op donderdagavond 18 juni nog 13 van de 15 vissers die op zondagmorgen 17 mei aan deze wisselbekerwedstrijden waren begonnen, de sportieve strijd aan om te kijken wie van hun op deze 4e wedstrijddag de beslissende slag kon slaan. Dit om uiteindelijk met de eer als winnaar met de Wisselbeker te kunnen pronken. Wederom werd gekozen voor de achterkant van de visvijver waardoor iedereen in een lekker zonnetje en een beetje uit de wind kon zitten. De wisselbeker bestaat uit vier wedstrijden waarvan de 3 beste resultaten meetellen voor de overwinning. De winnaar krijgt 1 punt de tweede 2 punten enzovoorts. De uiteindelijke winnaar is de visser met het minst aantal punten over 3 wedstrijden. Precies om 18.30 uur gaf wedstrijdleider Willem de Ruiter voor de laatste maal het signaal beginnen en werden de eerste voerballen in het viswater nabij de dobber gegooid. Vrijwel meteen daarna was het Cees van Loon die de eerste vis van de avond ving en in zijn bewaarnet kon zetten. Naar gelang de wedstrijd vorderde werd duidelijk dat op wederom niet alle plaatsen vis op de visplaats aanwezig was. Op verschillende stekken vergrepen de vissen (groot en klein) zich aan de aangeboden aasjes. Een mooi voorbeeld dat de visser en de natuur bijna één kunnen zijn was de stek van Achille Gulickx, waarbij de familie waterhoen (vader, moeder en 6 kleintjes) het voer uit zijn aasbak kwamen halen terwijl Achille rustig doorging met vissen. (zie foto2)

Terug naar de wedstrijd. De strijd om de eerste plaats was extra spannend daar de leider in de tussenstand na 3 wedstrijden Rolph Scheepens verhinderd was vanwege werkzaamheden in Italië. Mede daardoor hadden in deze laatste wedstrijd nog 5 van onze vissers kans op de eindoverwinning. Uiteindelijk spitste de wedstrijd zich toe op twee vissers die regelmatig een grote brasem konden verschalken te weten Willen Dorenkamp en de uiteindelijke winnaar Paul Floren. Om 21.00 uur gaf wedstrijdleider Willem de opdracht om te stoppen met vissen en kon het wegen beginnen. Paul won deze wedstrijd zoals u hieronder kunt zien met maar 80 gram meer dan Willem maar liet daardoor deze avond iedereen achter het zo befaamde net vissen.

Uitslag 4e wedstrijd: 1e Paul Floren 5640 gram. 2e Willem Dorenkamp 5560 gram. 3e Cees van Loon 3200 gram, 4e Frank Bogaars 2800 gram. 5e Willem van Schee 2640 gram. 6e Ad Hendriks 1900 gram. 7e Fred van Ooijen 1740 gram. 8e Glenn Dorenkamp 1360gram. 9e Achille Gulickx 1060 gram.
De overige vissers konden geen vis ter weging bij de controleurs aanbieden.

Direct na de uitslag van deze 4e wedstrijd ging de wedstrijdcommissie de resultaten van de wedstrijden naast elkaar leggen om de uiteindelijke winnaar bekend te kunnen maken. Uiteindelijk werd Paul Floren de overall winnaar en hij wint de Wisselbeker van dit jaar 2015. Paul namens iedereen gefeliciteerd.
Einduitslag wisselbeker 2015: 1e Paul Floren, 2e Frank Bogaars, 3e Rolph Scheepens, 4e Cees van Loon, 5e Willem van Schee, 6e Ad Hendriks, 7e Achille Gulickx, 8e Fred van Ooijen, 9e Glenn Dorenkamp, 10e Willem Dorenkamp, 11e Robin Brosens, 12e Henk Gulickx, 13e Jan Akkermans, 15e Frans Voeten en Rinus de Hoon.

Paul, namens iedereen hartelijk gefeliciteerd met de eindoverwinning van de wisselbeker 2015.

Nog even uw aandacht voor onderstaande gezelligheidswedstrijd!
Koppelwedstrijd voor onze leden: a.s. Zaterdagavond 27 juni: van 18.00 tot 20.00 uur.
Kom eens vissen met een kleinkind, vriend, familielid of buurtgenoot.
Samen op een vissteiger leuker kan het haast niet worden! Inschrijven tot 25 juni.
Een gezellige activiteit om een paar uurtjes samen bezig te zijn in de natuur op het mooiste plekske van Baarle. Puur voor de gezelligheid. Er zijn diverse prijsjes beschikbaar.

Volgende week wederom hierover een verslag in Ons Weekblad. Vanaf deze zijde een woord van dank aan Koninklijke Drukkerij de Jong die de verenigingen (kosteloos) ruimte geeft hierin hun verslag te doen. Nogmaals dank