Familie-koppelwedstrijd 2015

Baarlese Visvereniging ’t Goordonk

Familie-koppelwedstrijd 2015 wederom grandioos en gezellig succes

Verslag en Uitslag koppelwedstrijd 2015

Op een mooie en zonnige zaterdagavond kwamen 13 koppels hun wedstrijd vissen. De loting zou vanaf 17.00 uur beginnen maar reeds om 16.45 stonden de eerste deelnemers al te popelen om het bekende balletje met daarop het steigernummer uit de donkere zak te pakken. Nadat de wedstrijdcommissie de zak met balletjes had gevuld kon dan om 17.00 uur de loting beginnen. Kort na vijven kwamen ook de rest van de koppels aan en werd de gang naar de gelote steigers ingezet om zich daar zo optimaal mogelijk voor te bereiden op het beginsignaal en de 2 uur durende wedstrijd. Pappa’s en opa’s met hun kinderen en kleinkinderen, broers en zwagers, man en vrouw waren bij deze gezelligheidswedstrijd aanwezig. De volwassenen met veel ervaring en de kinderen vol met spanning om het vissen van de ouderen te leren.
Om precies 18.00 uur ging de wedstrijd van start en ook in deze wedstrijd mochten de vissen naar de vis-stek gelokt worden met een voertje. Maden, pieren, kasters, mais, brood etc. etc. dit alles om te proberen zo veel mogelijk vissen(jes) te vangen. Al snel nadat de wedstrijd was begonnen vingen Sofie Tuijtelaars, Martijn Swaans en Tess van Ooijen hun eerst vis en er verscheen een stralende en triomfantelijke lach op hun gezichten. Zo dat hebben we toch mooi voor elkaar, wij kleintjes troeven de grote meneren af! Geweldig om dit te zien en mee te maken en gelukkig waren er zaterdagavond héél veel supporters dit allemaal live konden beleven. Zo als altijd was ook hier het spreekwoord eerste gewin is kattengespin van toepassing. In deze wedstrijd mocht voor het eerst ook gebruik worden gemaakt van een werphengel en deze hengel werd veelvuldig ingezet om de vis te verschalken. Op diverse steigers rondom de visvijver werd door de koppels regelmatig een vis gevangen met als uitschieter af en toe een mooie dikke brasem. Helaas was dit niet overal het geval maar zoals het hoort bleven de koppels tot het einde toe bezig een vis aan de haak te krijgen. Zodoende was deze gezelligheidswedstrijd tot het einde toe spannend en bij het eindsignaal was het nog raden wie de overwinning binnen ging halen. Zoals gebruikelijk ging de wedstrijdcommissie Toon van Hooijdonk en Willem de Ruiter aan de slag met hun weegschaal en meetbak. Uiteindelijk ging het koppel Willem en Glenn Dorenkamp met de overwinning naar huis. Koppel Wim en Michel van Schee vingen deze avond de grootste vis een brasem van 51 cm. Gefeliciteerd namens ons allemaal. Voor de koppels nr. 1,2 en 3 waren er mooie trofeeën beschikbaar almede voor de grootst gevangen vis van deze avond. Alle jeugdige vissers kregen van de vereniging een aanmoedigingsmedaille en een mooie sleutelhanger, natuurlijk in de vorm van een vis. Ook hierbij straalde weer hun gezichten en daar doen we het natuurlijk allemaal voor! Heel veel supporters waren ook nog aanwezig bij de prijsuitreiking en ook zij ontvingen namens de Baarlese Visvereniging ’t Goordonk deze prachtige sleutelhanger. Dierenspeciaalzaak Theeuwes hartelijk bedankt voor het beschikbaar stellen van de waardebonnen. Rest mij niets meer dan alle koppels en supporters te bedanken voor jullie aanwezigheid, daardoor was deze avond weer een gezellige en mooie afsluiting van een prima vis-avond.

Uitslag: 1e koppel Willem en Glenn Dorenkamp, 2e koppel Jeroen Swaans en zoon. 3e Koppel Wim en Michel van Schee, 4e koppel Robin Brosens en Nard Schellekens. 5e koppel Frans en Cor Voeten, 6e koppel Frans en Sofie Tuijtelaars. 7e koppel Leon de Jong, als 8e gelijk geëindigd : koppels van Fred en Tess van Ooijen en Bram en Stan Snelders.
De overige koppels: Frank en Johan Bogaars, Leon Jong, Jan Verhoeven en Randy Vriens konden geen vis ter weging aanbieden.