Verslag en uitslag open Boals kampioenschap 2015

Woensdag, 14 oktober 2015

Uitslag Open Boals Kampioenschap

Rob Langewauters wordt Open Boals Kampioen 2015

1e Rob Langewauters (2e van rechts) 367cm, 2e Sam Swaans (rechts) 366cm, 3e Fred van Ooijen (midden) 94 cm, 4e Achille Gulickx (links) 87cm, 5e Jan Akkermans (2e van link)s 56 cm, 5e Paul Floren 56cm, 7e Ad Hamers 43cm, 8e Rolph Scheepers 36 cm
9e Frank Bogaars 36cm. De andere vissers konden geen vis ter meting aanbieden.

Onder mooie weersomstandigheden en een lekkere temperatuur gingen op zaterdagmiddag 26 september om 17.00 uur 17 fanatieke vissers de uitdaging aan om te kijken wie van hun op deze wedstrijddag het beste resultaat kon behalen. Zoals altijd had de wedstrijdcommissie al bepaald in welke zone van onze visvijver gevist werd. Ditmaal werd gekozen voor de achterkant van de visvijver in verband met de lichtjestocht van wielervereniging de Tourmalet die later die avond rondom de bovenkant van onze visvijver werd gereden. Iedereen kon ook deze avond weer in een lekker zonnetje zijn voorbereidingen op de wedstrijd rustig uitvoeren. Of dit een garantie werd voor een goede vangst was nog een vraagteken. Wel was duidelijk dat menigeen de wedstrijd met de feederhengel ging vissen daar ze verwachten dat de vis verder uit de kant zou zitten zo laat in het jaar en vanwege de voorbereiding van de lichtshow die later vanuit het water werd gegeven. Precies om 17.00 uur gaf wedstrijdleider Willem de Ruiter het signaal beginnen en ging de wedstrijd van start. Naar gelang de wedstrijd vorderde werd duidelijk dat op sommige plaatsen de vis meer aanwezig was dan op andere visstekken. Tegen het einde van de wedstrijd spitste de wedstrijd zich toe op 2 vissers die aanspraak konden maken op de eindoverwinning. Precies om 19.00 uur gaf wedstrijdleider Willem de opdracht om te stoppen met vissen en kon het optellen van het totaal aantal cm gevangen vissen beginnen.
Uiteindelijk ging de overwinning naar Rob Langewauters die zijn concurrent Sam Swaans met 1 cm verschil versloeg!!
Ook de grootste vis van deze avond werd door Rob Langewauters gevangen een brasem van 52 cm lengte.
Na de wedstrijd werd er nog lang nagepraat over dit minuscuul verschil en natuurlijk ook waarmee Rob en Sam hun wedstrijd hadden gevist. Beide heren waren uiterst sportief en alle geheimen werden daar op oever van de visvijver onthult en vertelt aan hun medevissers. Een mooie wedstrijdavond met een terechte winnaar. De prijzen werden verdeeld en Rob Langewauters schonk nog twee van zijn gewonnen prijzen terug aan de overige vissers die deze geste met een warm applaus beloonde. Mede daardoor konden ook Jan Akkermans en Achille Gulickx een prijs in ontvangst nemen.

Supporters, nog even uw aandacht voor een ingelaste wedstrijd a.s. zondag 18 oktober !
De Holland Belgiƫ Cup aanvang 13.00 uur tot 17.00 uur