Verslag/uitslag 1e wisselbeker wedstrijd 2016

Woensdag, 18 mei 2016

Verslag en uitslag 1e wedstrijd voor de wisselbeker 2016.

Verslag en uitslag 1e wedstrijd voor de wisselbeker
Eerste van 4 wedstrijden voor de Wisselbeker 2016.

Eerste pinksterdag stond de eerste wedstrijd voor de wisselbeker op het programma. 7 vissers hadden zich gemeld voor de strijd.
Onder wedstrijdleiding van Willem de Ruiter werd de loting verricht. Waarop de vissers zich op de visplateau’s zich installeerde. Net als vorig jaar staat het waternivo hoog, waardoor de plateau’s deels onder water staan. De loting van Frank had hem op een plateau gebracht wat voldoende droog was om zijn stoeltje uit te klappen om te vissen. De andere vissers zetten de pootjes van de viskisten wat hoger en zatten zo ook droog. Om 8:30 werd er gestart, al snel verdwenen de eerste voerballen in het water. Het vissen kon beginnen
Met behoorlijk wat wind, een klein zonnetje en een bui-tje, werd toch al snel de eerste vis gevangen.
Wat toch niet makelijk was, door de watertemperatuur zijn de vissen nog niet actief aan het aasen.
Ondanks eerste pinksterdag en het kille weer de wedstrijd toch door enkel suporters bezocht. Ook Ad Hendriks kwam nog even langs.
Om 12:00 was de wedstrijd gedaan en werd de gevangen vis gewogen.
Op vier van de 7 plaatsen lukte het toch een vis je te vangen. Maar goed was het niet.
De uitslag:
1ste Paul Floren (titelverdediger) 4,420 KG, 2de Wim van Schee 2,040 kg, 3de Ed Mehlbaum 1,5 Kg, 4de Cees van Loon 1,320 Kg. De overige vissers lukte het niet om iets te vangen en eindigen op de 7de plaats.
De grootste vis werd ook door Paul gevangen, een brasem 46cm.
Zondag 22 mei is de 2de wedstrijd, hopelijk is de vis dan wat actiever en komt dat de vangst ten goede.
De strijd ligt nog open, het gaat tenslotte om de beste 3 resultaten van 4 wedstrijden.
De activiteitencommissie