Verbod visvijver 't Goordonk wordt opgeheven.

Dinsdag, 24 oktober 2017

Er zal weer gevist mogen worden.

De watertemperatuur is flink gezakt (onder de 15 graden) en afgelopen 4 weken zijn er geen dode eenden meer gevonden.

Gisteren 23 oktober 2017 is er overleg geweest met het Waterschap Brabantse Delta. Op basis van bovenstaande informatie kan de visvijver volgens het waterschap weer open gesteld worden.

Het verbod aan onze visvijver zal worden opgeheven en er kan weer worden gevist, de gemeente zal een dezer dagen de borden verwijderen.

We willen iedereen vragen waakzaam te blijven op eventuele sterfte van eenden en/of vissen. Het rapporteren daarvan kan onder andere bij Frans Tuijtelaars.

Wat betreft de voortgang betreffende de lage waterstand:
De gemeente gaat met ons mee in de gedachte dat er een mogelijkheid is om de well die vroeger in de visvijver aanwezig was wederom met een graafmachine proberen te openen. Wat betreft de andere zaken, stroomvoorziening voor beluchter en het slaan van een put, en een onderkomen voor de elektriciteitsmeter, daar wordt door de gemeente in samenwerking met ons als bestuur van de visvereniging aan gewerkt en is het aan ons (bestuur) om de druk op de ketel te houden.

Tot zover de stand van zaken, wordt vervolgd.