Cursus Controle Visdocumenten, ook in jouw regio!

Maandag, 23 september 2019

Heb jij passie voor het controleren van visdocumenten op jouw verenigingswater? Wil jij hierin je als vrijwilliger verder ontwikkelen en samen met je controleteam hiervoor inzetten? Geef je dan op voor de gratis Cursus Controle Visdocumenten van Sportvisserij Nederland.........

De cursussen worden regionaal georganiseerd, zodat je als deelnemer nooit ver hoeft te reizen. In overleg zijn extra cursussen op maat te organiseren. Deze cursus is gratis voor vrijwilligers van hengelsportverenigingen en Hengelsportfederaties aangesloten bij Sportvisserij Nederland.

Controle en advies:

De Cursus Controle Sportvisserij is een eendaagse cursus, bestemd voor (aanstaande) controleurs van hengelsportverenigingen. Je maakt tijdens de cursus kennis met het stelsel van visserijregels, sportvisdocumenten, voorwaarden Gebruik VISpas en je krijgt handvatten mee voor je sociale vaardigheden bij controles aan de waterkant. Ook leer je hoe je controles eenvoudig kunt vastleggen in het Registratiesysteem voor Controleurs Sportvisserij (RCS).

Je rol als ambassadeur:

Centraal leerpunt tijdens de praktijkgerichte cursus is om het controlemoment aan de waterkant prettig te laten verlopen, waarbij je vooral als gastheer van je vereniging optreedt. De manier waarop jij controleert bepaalt immers hoe de sportvisser het contactmoment ervaart. Je kunt de sportvisser uitleggen over het stelsel van visdocumenten zoals de (jeugd)VISpas en Jeugdvergunningen, maar ook over de MeeVIStoestemming en de visserijmogelijkheden die jouw verenigingswater biedt.
Inschrijven

Heb je interesse? Je kunt je voor deze cursus direct inschrijven op de website van Sportvisserij Nederland. Een bevestiging van inschrijven en deelname krijg je per email toegestuurd, evenals de leer- en leesinstructies voor het huiswerk en het examen. Natuurlijk checken we of je namens je vereniging de Cursus Controle mag volgen.

Meer informatie over de cursus vind je op de pagina Controle Visdocumenten van Sportvisserij Nederland.