reglement open boals kampioenschap 2023

Wedstrijd reglement Open Boals kampioenschap 24 september 2023:
1• Iedere deelnemer wordt geacht dit reglement te hebben gelezen en stipt te zullen naleven.
2• Iedere deelnemer neemt deel op eigen risico. De organisatie is niet verantwoordelijk voor schade of diefstal.
3• De loting van de visplaatsen vindt plaats om 11:00 uur bij Outdoor Baarle
4• Er wordt 2 x 2,5 uur gevist 12:00-14:30 15:30-18:00. Pauze is bij Outdoor Baarle. Alle deelnemers dienen de vijver te verlaten.
5• Er wordt gevist met een vaste stok van max 10 mtr.
6• Hengel + snoer max15 mtr.
7• Elastiek mag max 2 meter uit top komen.
8• De dobber moet het lood kunnen dragen. Zink of overlood vissen evenals het vissen aan de oppervlakte is verboden.
9• Het is toegestaan voor het start signaal een tweede hengel (top-set) gereed te maken.
10• Tijdens het vissen is het niet toegestaan een tweede hengel uit te peilen, dus je bent aan het vissen of aan het uitpeilen en niet beide te gelijk.
11• Leefnetten gebruiken voor de gevangen vis max. 15 kg per net. Is het gewicht van het net tussen de 15 kg en 20 kg, dan is het gewicht 15 kg. Is het gewicht boven de 20 kg, dan is het gewicht 0 kg.
12• Cuppen is niet toegestaan.
13• Het gebruiken van een katapult is op eigen risico.
14• Zonder toestemming van de wedstrijdcommissie mogen deelnemers geen enkele hulp van anderen aanvaarden.
15• Lokvoer droog max. 700 gram. Lokvoer nat meegenomen van thuis max.1100 gram. Bij twijfel zal de wedstrijd commissie het gewicht controleren, op straffe van uitsluiting.
16• Toegestaan aas: Maden en casters tezamen max 1 liter, 1 klein blikje maïs. Korrel van de club alleen voor  aanvang wedstrijd te verkrijgen tegen betaling van €1,-, kunstaas max 4 mm groot.
     Niet toegestaan aas: muggenlarven, gekleurde maden, boterzuur en pieren in welke vorm dan ook.
17• Signalen: 1e signaal = 5 minuten voor start wedstrijd. Alleen tussen het 1e en 2e signaal mag er zwaar gevoerd worden, max. 1100 gram aangemaakt lokvoer. Voor aanvang van de wedstrijd alle lijnen uit het water.
2e signaal = Start wedstrijd. Licht bijvoeren met maden, casters, mais is toegestaan.
3e signaal = Pauze. Alle vissers dienen hun visstek te verlaten. 15 minuten voor aanvang 4e signaal mag de visstek weer betreden worden.
4e signaal = Start wedstrijd.
5e signaal = Einde wedstrijd. Alle lijnen onmiddellijk uit het water.
18• Na de wedstrijd wordt de vis door de deelnemer en de wedstrijdcommissie gewogen.
19• Vis met het schepnet geland in een emmer water onthaken, daarna onmiddellijk de vis met schepnet in leefnet plaatsen. De vis die tijdens het 2e en 5e signaal gehaakt is, telt nog mee.
20• De hengelaar dient de gevangen vis zodanig te behandelen en te onthaken dat deze na weging/meting onbeschadigd kan worden teruggezet.
21• Snoek, snoekbaars, paling tellen niet mee en moeten onmiddellijk worden teruggezet.
22• Karper en roofblei dienen gelijk te worden gewogen en teruggezet.
23• Leefnetten met daarin dode vis(sen). Er wordt 300 gr. per dode vis afgetrokken!
24• Iedere gevangen vis moet tijdens de wedstrijd door de deelnemer worden bewaard in een leefnet van minimaal 2 meter lengte, en minimaal een diameter van 40 cm. Max, 15 kg. per net. Boven 15 kg. blijft 15 kg., 20 kg. of meer is 0 kg.
25• Indien men vroegtijdig stopt mag er voor de overige vissers geen hinder ontstaan (emmers spoelen, overig voer in het water gooien, dit op straffe van diskwalificatie.)
26• Het klassement van de wedstrijd wordt bepaald door het totale gewicht van de vissen.
27• De wedstrijdcommissie heeft de bevoegdheid bij extreem weer de wedstrijd te onderbreken of te staken, of zelfs niet van start laten gaan.
28• Bij uitsluiting of diskwalificatie is de wedstrijdcommissie niet verplicht de gemaakte onkosten te vergoeden.
29• Het is ten alle tijden verboden de visplaats te vervuilen, of vervuild achter te laten.
30• In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslist de wedstrijdcommissie en deze beslissing is bindend.
31• De wedstrijdcommissie gaat er vanuit dat iedereen het regelement naleeft en dat sportiviteit bovenaan staat.

Klassement:
De deelnemer met de meeste kg gevangen vis wint de wedstrijd.
Bij gelijk eindigen van twee of meer deelnemers telt de grootste vis is de stand dan nog gelijk zal door loting de winnaar worden bepaald.

Het bestuur en wedstrijdcommissie.