* Reglement VISpas Sportvisserij Nederland

Een landelijke VISpas van Sportvisserij Nederland, anders dan die van de Baarlese visvereniging 't Goordonk (HSV het Goordonk) is NIET geldig aan onze visvijver.

Algemene voorwaarden gebruik VISpas(Nieuw venster wordt geopend).

Aanvullende voorwaarden voor het vissen met een juiste VISpas aan onze visvijver 't Goordonk:
01. Tijdens het vissen aan onze visvijver is het gebruik van een leefnet NIET toegestaan.
02. Er geldt er een terugzet plicht voor alle gevangen vis.
03. Vissen met gevlochten lijn is bij elke vorm van visserij aan onze visvijver VERBODEN.
04. Om een aanvraag bij het bestuur in te dienen om te mogen nachtvissen, moet je minimaal 3 jaar lid zijn van onze visvereniging en mogen er tijdens deze 3 jaren géén incidenten zijn geweest met drank en/of drugs.
05.De meevis-/ 3e hengel-/ nachtvistoestemming van de VISpas zijn NIET geldig aan onze visvijver, omdat ons viswater niet is ingebracht in de landelijke lijst van viswateren.

Zonder onderstaande materialen is het VERBODEN om op roofvis te vissen aan visvijver 't Goordonk:
01. Geschikte onthaakmat (let op de afmeting).
02. Geschikt schepnet (let op de afmeting).
03. (Punt)tang / Kniptang en/of snoektang.

Wie op karper gaat vissen moet zich aan onderstaande regels houden:
01. Op meerdere plekken voorvoeren IS VERBODEN!!
02. Het is niet toegestaan om gebruik te maken van gevlochten / Dynema-lijnen.
03. Het is niet toegestaan Rubber Boillies te gebruiken.
04. Het is verboden om secondelijm te gebruiken.
05. Het gebruik van een bewaarzak is niet toegestaan.
06. In verband met kans op brandgevaar is het aan de visvijver niet toegestaan om te barbecueën, koken, roken.
07. Het gebruik van ongeweekte en ongekookte partikels (alle zaden bv. maïs, duivenvoer, etc. en noten) en pinda’s is verboden.
08. Er mag met maximaal 100 gram lood gevist worden en bij gebruik van een vast-loodsysteem: alleen een safety-systeem.
09. Voor het landen van een karper dient een landingsnet met een opening van minimaal 90 cm groot gebruikt te worden.
10. Elke karper-visser heeft steeds een degelijke en voldoende grote onthaakmat bij zich, waarop de gevangen vis onthaakt dient te worden, daarnaast moet hij een emmertje bij zich hebben om de onthaakmat ruim te bevochtigen!
11. Onze (gras)karpers dienen na het onthaken met de grootste zorg zo spoedig mogelijk in onze visvijver terug gezet  te worden.
12. Het gebruik van boten en radiografisch bestuurde (voeder)boten is NIET toegestaan.
13. Er mag een onderkomen gebruikt worden in de vorm van een paraplu, eventueel met overwrap van neutrale kleur groen of camouflage ZONDER grondzeil. Bij het opzetten van het onderkomen moet men er op letten, dat er voor gezorgd wordt dat er doorgang is voor hulpdiensten.
14. De karper-visser blijft altijd in de buurt van zijn hengels (max 10 meter), zodat er geen hinder ontstaat voor andere vissers.
15. Foto's gemaakt van de gevangen vis zijn alleen voor eigen gebruik. Zonder instemming van het bestuur, mogen foto's van de gevangen vis niet via social media gedeeld worden.

Het bestuur.